Werkwijze

“Design is niet het zelfde als iets moois maken”

Het gaat over het hebben van een plan, een strategie. Op het moment dat er ‘iets’ gemaakt moet gaan worden moet je weten waar het voor is. Wat het moet gaan doen, wat het effect is. Welk probleem het op moet lossen. En voordat je met een oplossing komt moet je exact weten wat het probleem is. En dan pas komt het plan, het concept, het ontwerp en de uitvoering. In die volgorde.

Met ruim 20 jaar professionele ervaring weet ik dat het gevaarlijk kan zijn om bij het eerste het beste goede idee meteen aan de slag te gaan. Daarom spreek ik graag zo vroeg mogelijk in het traject met mijn opdrachtgever. Dat spreken is in eerste instantie vooral luisteren. Omdat ik geen standaardproducten verkoop moet ik het juist van het luisteren hebben. Alles is immers maatwerk. Naast het kunnen luisteren ben ik niet bang om ook te spreken. En zolang het in het belang van mijn klant is, neem ik geen blad voor de mond!

design management schema