Logo ontwerp

Een logo, beeldmerk, vignet, of hoe je het ook wilt noemen is in principe een autonoom grafisch ‘werkstukje’. Het moet uniek zijn, herkenbaar en niet te moeilijk. Hieronder een ‘handjevol’ door mij ontworpen logo’s, zonder verdere toelichting. Als het goed is hoeft dat namelijk niet!

Wat is je verhaal?

Een logo is niet alleen de basis van een huisstijl, het is het unieke eigen symbool van de ondernemer of organisatie. Om de ziel in de huisstijl te krijgen is het dus belangrijk om het unieke verhaal van jou als opdrachtgever naar boven te krijgen.

Werkwijze huisstijl / corporate design

Een logo of huisstijl ontwerpen is altijd co-creatie: het begint met een goed gesprek om te kijken of het klikt. Of ik het snap als ontwerper. Daarna volgt een ‘periode van bezinning’ waarin ik verschillende schetsen maak. De schetsen worden gepresenteerd en op basis daarvan volgt de uitwerking. Houd rekening met een doorlooptijd van enkele weken voor een eenvoudige huisstijl.

Een logo is gereedschap

Een gereedschap voor herkenbaarheid, om power te geven aan je product, om je wereld wat mooier te maken, enzovoort. Daarom ontwerp ik op zó’n manier dat het ook gemakkelijk inzetbaar is in verschillende omgevingen. En dat het prettig werkt, net als goed gereedschap.